Friday, September 19, 2014

Exprimer la possession (exprimarea posesiei)

1. Le génitif (genitivul)

- se formeaza cu ajutorul prepozitiei de
- in fata cuvientelor care incep cu vocala de devine d'

la soeur de Philippe               le centre de la ville
la mère d'Adriana                 les utilités de l'appartement

- prepozitia de se combina cu formele art. hotarat le si les

de + le = du           l'équipe préférée du garçon
de + les = des       les appartements des étudiants


2. L'adjectif possessif ( adjectivul posesiv)



                                   Un obiect posedat                           Mai multe obiecte posedate
                     Mai multi posesori    Mai multi posesori       

Un posesor         mon                          ma                                          mes
                           ton                            ta                                            tes
                           son                           sa                                            ses


                     Un obiect posedat                                          Mai multe obiecte posedate

                         notre                                                                           nos
                         votre                                                                           vos
                         leur                                                                             leurs


mon téléphone = telefonul meu
ma ville = orasul meu
ton immeuble = blocul tau
ta nationalité = nationalitatea ta
nos ordinateurs = calculatoarele noastre
vos fleurs = florile voastre
mes disques = discurile mele
ses clefs = cheile sale
notre famille = familia noastra
votre chien = cainele vostru
leur vélo = bicicleta lor
son bureau = biroul lor
sa voiture = masina sa
leurs emplois = locurile lor de munca
tes voisins = vecinii tai

!!!! atunci cand sunt urmate de un substantiv feminin care incepe cu vocala, ma, ta, sa se transforma in mon, ton, son

mon amie
ton invitation
son activité


3. Pentru a exprima posesia, se poate folosi si structura à + pronumele personal forma accentuata

Le livre de anglais est à moi.
Les diques sont à eux. 

No comments:

Post a Comment