Friday, September 19, 2014

Les verbes du premier groupe ( verbele de grupa I )

In limba franceza exista 3 grupe de verbe:

-grupa I ( terminate la infinitiv in -er )
-grupa II (terminate la infinitiv in -ir )
-grupa III (terminate la infinitiv in -oir, -ir, -re)


Prezentul verbelor de grupa I se formeaza din radicalul infinitivului, la care se adauga terminatiile:

Chercher (a cauta)

Je cherche
Tu cherches
Il/Elle/On cherche
Nous cherchons
Vous cherchez
Ils/Elles cherchent

!!! terminatiile -e, -es , -ent  NU SE PRONUNTA

-pron. nehotarat on este intotdeauna subiect, fiind urmat de un verb la pers. III sg
-are un inteles general, cel mai frecvent fiind tradus prin noi/toata lumea

On admire les beux paysages de la région.

- dupa modelul de mai sus se conjuga 90% din verbele lb. franceze
admirer (a admira)
inviter (a invita)
annoncer ( a anunta)
trouver ( a gasi)
regarder (a privi)
parler ( a vorbi)
écouter ( a asculta)
penser ( a gandi)
acheter ( a cumpara)
payer ( a plati)
rassembler ( a aduna)
jouer ( a juca)
préparer ( a pregati)
arriver ( a sosi)
chanter ( a canta)
travailler ( a munci)
apporter ( a aduce) ...

!!!!atunci cand verbul incepe cu o vocala , je devine j' (eliziune)
J'aime la nature.
J'habite en Roumanie.

-pentru a pune un verb la forma negativa, se folosesc negatiile ne si pas, care incadreaza verbul
-in fata verbelor care incep cu o vocala ne devine n'

Elle cherche son chat. Elle ne cherche pas son chat.
Il aime les films policiers. Il n'aime pas les films policiers.


!!!! Les verbe s'appeler ( a se numi)
-acest vb, in conjugare, dubleaza litera l la toate persoanele de la singular si la persoana a III-a plural.

Je m'appelle
Tu t'appelles
Il/Elle s'appelle
Nous nous appelons
Vous vous appelez
Ils/Elles s'appellent

21 comments:

  1. Sa băgați mai multe verbeneficii conjugate !!!!! ÎN REST E ȘMECHER!

    ReplyDelete
  2. Dau test la francezaaa azi ajutorr .Sunt pierdut zicetimi varog un verb din grupa 3 terminat in oir.

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. 😂😂😂 Nu stiu daca esti prost sau doar iai zis o chestie avoir e verb iregulat sau ceva de genu si se schimba cu totul avoir sau pouvoir sunt verbe de grupa a 3 a

      Delete
    2. Vouloir sau pouvoir sunt verbe de grupa a 3 a

      Delete
    3. Avoir
      Je a
      Tu as
      Il elle on a
      Nous avons
      Vous avez
      Ils elles ont
      Pouvoir e baaa
      Je peux
      Tu peux
      Il elle on peut
      Nous pouvons
      Vous pouvez
      Ils elles pouvent

      Delete
  4. Ms mult, astea erau tema mea, ești best of The Best

    ReplyDelete
    Replies
    1. A mea a fost să le conjug. Eu doar am căutat exemple de verbe d-astea și le conjug singură.😂

      Delete
  5. Btw la aia cu dublarea l-ului la Nous si Vous se dubleaza p-ul.

    ReplyDelete
  6. Trebue mai multe vede repedeeeee

    ReplyDelete
  7. Mersi mult cine a făcut aceste cuvinte dar ma ajutat la teme!!!

    ReplyDelete